Friday 7 June 2013

Ποίμνιο αγάπης

(συνέχιση προβληματισμού περί λεξιλαγνείας και κατ' επέκταση περί υποκουλτούρας)

Αρχέγονη η τάση του ανθρώπου να μαζοποιείται.
Αιώνιο ένστικτο των ζώων να σχηματίζουν αγέλη.

Πολλές οι ωθήσεις προς τούτη την επιλογή. Μα, κυρίως,
ο φόβος. Αυτή η αδυναμία που διαθέτει τόση δύναμη.
Φοβάσαι μήπως δε γίνεις αποδεκτός. Ποιος χρήζει τους άλλους
αρμόδιους να σε κρίνουν;

Κοιτώ γύρω. Βλέπω.
Ύπαρξη προβλημάτων. Προβληματική ύπαρξη.
Τα μεγέθη ποικίλλουν, όπως κάθε μέγεθος, άλλωστε.
Μεγάλος, μικρός. Μια προφανής ιδέα.

Πανάκεια, συνεπώς; Πολλές και αναποτελεσματικές.
Κατηγοριοποίηση και ανικανότητα επιλογής.
Υποκριτική, μαζική κι ευτελής διασκέδαση;
Ρηχό.
Πομπώδεις, φιλοσοφημένες και αντισυμβατικές αναζητήσεις
στην εμποτισμένη με αλκοόλ και ουσίες χλόη ενός απόμερου πάρκου;
Βαθύ κι επώδυνο.

Η διαφορά στους φορείς, φέροντες και υποφέροντες τούτους
φαντάζει τεράστια' είναι, ωστόσο, μηδαμινή. Διότι σνομπ
μπορεί να είσαι είτε σου φαίνεται είτε όχι.
Ταιριάζετε μέχρι αηδίας, εσείς οι λαϊκοί αοιδοί και οι φθηνοί φιλόσοφοι,
καθώς αναζητείτε την ευτυχία στη μία μόνο όψη της ημέρας:
ή στο φως ή στο σκοτάδι...

«Αγαπάτε αλλήλους». Εύ-βηχο πολύ.Διαχρονική ατάκα.
Πώς, μα πώς, ν' αγαπήσεις τον άλλον όταν τον μισείς γι' αυτό που αγαπά;
Ίσως η λύση είναι να γνωρίσεις πρώτα τη δική του αγάπη.
Διστακτικά,
επιφυλακτικά,
αλλά ειλικρινά.

Κι αν αυτή η αποδοχή οδηγήσει σε εξομοίωση της κοινωνίας;
Θα χαθεί δηλαδή η αξιολάτρευτη και δη πολυπόθητη ποικιλομορφία;
Αλίμονο.
Όμοια ακούρδιστα σώματα παντού,
που εθελοτυφλούν.

Όταν έχεις το ισχυρότερο φως απέναντί σου,
όσο τυφλωμένος και να είσαι θα δακρύσεις.
Ας δημιουργηθεί ποίμνιο αγάπης και η πολυφωνία,
η ποικιλομορφία και καθετί πολυδιάστατο θα
διασωθούν στο βωμό της θείας κατανόησης.



(Εμπνευσμένο από συζήτηση με ένα από τα πιο σημαντικά άτομα στη ζωή μου)

1 comment:

  1. dn tha mporousa na sumfoniso perisotero.
    Omos einai yronia telika.
    oso k na mhn to paradexomaste oi perisoteroi.
    H pikilomorfia ki diaforopioisi einai ayti poy emploutizei tin zwh mas me xroma ki zwntania.
    to na esthanese monadikos akoma ki ean eisai paromiotipos emfanisiaka me ton diplano soy, sigoyra dn exei to mialo soy, h kathe skepsi h kathe anagi einai xexoristi afirimenei, mh apokodikopieimeni apo toys girosoy poles fwres oyte kan apo ton eayto soy...
    Panatos gia na gapisis ton alon gia ayto poy einai, moy fenete adinato sxedon. prepei na peraseis ta wria tis skepsis ki tis anthropinois antilipsis. einai ena apo ta pio dinata sunesthimata, ki ena apo ta pio diskola stin katanoisi toys? telika mipos prepei prota na skeytoyme ti einai sta alithia h agapi. mia eykolh lexi gia na tin peis mia diskoli lexi gia katanoisi. efoson h agapi einai diaforetiki ki pikilomorfi san ton anthropo poy tn diakatexi. ki exei tosa diaforetika idi ki oi sundiasmoi ths
    px (adelfiki agapi, agapi pros ton sunanthropo. klp).
    Ean me rotoyse kapios pantos gia to ean eimai sigoyros gia kapion poy me agapaei me tin dikia moy simasia ths lexis tote tha elega me sigoyria oti to skili moy poy to exw apo koytabi, ayto sigoyra me agapa. ilikrina ki oloklirotika.

    (Mhn fovaste na agapisete. Na fovaste otan dn xerete pws na orisete tin dikia sas enia gia tin agapi)

    ReplyDelete